Svjetski dan srca

Info Svjetski dan srca 2015

srce bulletDOM za zdravo srce

Na Svjetski dan srca, usmjerite pozornost na Vaš dom i razmotrite što biste mogli promijeniti radi zdravlja Vašega srca. Čak i mali broj promjena može umanjiti rizik od bolesti srca i moždanog udara za Vas i Vašu obitelj.

Opskrbite se zdravom hranom

  • Ograničite količine industrijski pripravljenih obroka koji često sadrže prevelike količine šećera, soli i masti
  • Jedite više svježeg voća i povrća
  • Zamijenite slatke međuobroke pune šećera zdravom alternativom – svježim voćem
  • Kod kuće pripremite zdrave obroke za školu ili posao

Zabranite pušenje u svom domu

  • Dom u kojem se ne puši poboljšat će Vaše zdravlje, kao i zdravlje Vaše djece, Vaših gostiju i radesvih ostalih u Vašem domu
  • Prestankom pušenja na najbolji ćete način pružiti pozitivan primjer Vašoj djeci

Pasivno pušenje ubija svake godine vise od 600.000 nepušača, uključujući i djecu.

Izvor: Svjetska zdravstvena organizacija

Prepoznajte rizik od srčanožilnih bolesti za Vašu obitelj

  • Posjetite zdravstvenog djelatnika koji će vam izmjeriti krvni tlak, razinu kolesterola i šećera u krvi, te tjelesnu težinu i indeks tjelesne mase
  • Kad utvrdite rizik od srčanožilnih bolesti za sebe i članove Vaše obitelji, možete napraviti ciljani plan za poboljšanje zdravlja srca, a po potrebi Vaš Vas liječnik može dodatno savjetovati o mjerama sprječavanja i liječenja
  • Izračunajte starosnu dob Vašega srca na heartage.me kako biste utvrdili Vaš individualni kardiovaskularni rizik

Naučite prepoznavati simptome i znakove srčanog ili moždanog udara

  • Vise od 70% svih hitnih stanja povezanih sa srcem ili disanjem događa se kod kuće, u nazočnosti članova obitelji koji mogu pružiti prvu pomoć oboljelome
  • Upitajte Vašega liječnika održavaju li se u Vašoj blizini tečajevi prve pomoći, kako biste svojim bližnjima mogli pomoći u slučaju srčanoga udara
  • Ako posumnjate da član Vaše obitelji ima srčani ili moždani udar, potražite liječničku pomoć bez odlaganja

srce bulletRADNO MJESTO za zdravo srce

Na Svjetski dan srca, želimo potaknuti radne sredine, škole i bolnice na stvaranje okružja koje promiče zdravlje srca.
Evo nekoliko jednostavnih načina na koje možete preobraziti Vašu radnu sredinu ili školu Vaše djece u mjesta koja promiču zdravlje srca.

Recite NE pušenju

  • Zatražite zabranu pušenja na Vašem radnom mjestu i potaknite Vašega poslodavca da pruži potporu kolegama koji žele prestati pušiti
  • Pobrinite se da vaši suradnici poštuju zabranu pušenja
  • Prosvjedujte kada uočite pušačke prostore smještene u blizini dječjih igrališta, škola, te ulaza u bolnice ili na radna mjesta

Budite tjelesno aktivni na radnom mjestu

  • Na posao se odvezite biciklom, pješačite ili izađite iz autobusa jednu ili dvije stanice prije
  • Rabite stepenice, i potaknite kolege da učine isto
  • Predložite poslodavcima da uvedu uporabu pedometara ili neku telefonsku aplikaciju poput Ground Miles (www.groundmiles.com) za brojanje koraka, a mogu se organizirati i natjecanja u hodanju
  • Ustanite dok telefonirate ili povremeno uz pisaći stol u uredu

Pazite što jedete

  • Potaknite škole, radnu sredinu, bolnice i ambulante da nude zdravu i cijenom dostupnu hranu

Smanjite stres

  • Iako nije dokazano da je stres izravni rizični čimbenik rizika za srčanožilne bolesti, on je povezan s pušenjem, prekomjernom konzumacijom alkohola i nezdravom prehranom, koji jesu čimbenici rizika za srčana oboljenja
  • Odvojite vrijeme za objed izvan radnoga mjesta kako biste udahnuli svježi zrak i malo se razgibali
  • Napravite male stanke u pravilnim razmacima tijekom radnoga dana – pokušajte s pet-minutnim istezanjem ili tjelovježbom

Održavanje zdravlja u radnoj sredini nije dobro samo za pojedince, već i za posao – produktivnost raste, a izostanci s posla su rjeđi.

Izvor: Svjetska zdravstvena organizacija/Svjetski ekonomski forum

srce bulletIGRA za zdravo srce

Smanjena tjelesna aktivnost značajno doprinosi srčanim bolestima jer dovodi do nezdravog povećanja tjelesne težine, šećerne bolesti i povišenog krvnog tlaka. Na ovogodišnji Svjetski dan srca, preuzmite kontrolu nad zdravljem svoga srca i postanite aktivniji!

Potaknite Vašu djecu da budu aktivnija

  • Prema podatcima Svjetske zdravstvene organizacije, djeca u dobi od 5 do17 godina trebala bi biti umjereno do izrazito tjelesno aktivna barem 60 minuta na dan
  • Budite aktivni zajedno s Vašom djecom – pratite ih na putu u školu pješice ili biciklom
  • Zapamtite, ne mora to uvijek biti šport: ples, šetnja, pa čak pomaganje pri kućnim poslovima – sve se broji
  • Ograničite vrijeme provedeno pred televizorom ili u igranju kompjutorskih igrica na najviše 2 sata dnevno
  • Uključite se u pisane kampanje i potaknite peticije kojima će se lobirati kod vlade za više zelenih površina za dječja igrališta, više biciklističkih i sigurnih pješačkih staza

Zajedničkom akcijom možemo doprinijeti globalnom cilju smanjenja prerane smrtnosti od srčanožilnih bolesti za najmanje 25% do
godine 2025.

Izvor: Svjetska kardiološka federacija

Pokrenite se!

  • Nikad nije prekasno za početak! Započnite s kraćim aktivnostima, i postupno ih povećavajte sve dok ne dostignete ciljnih 150 minuta umjerenih aerobnih vježbi na tjedan
  • Uvijek se posavjetujte s liječnikom prije nego što započnete s bilo kojim programom vježbanja
  • Čak i u slučaju da imate neki oblik invaliditeta, pokušajte biti tjelesno aktivni koliko Vam to dopušta vaše stanje – jer i malo aktivnosti bolje je nego nimalo

Najbolje vrste aktivnosti

  • Aerobne vježbe posebno su dobre za vaše srce – idealni su žustro hodanje, trčanje, plivanje i vožnja biciklom
  • Jačanje mišića također pomaže pri sagorijevanju kalorija, a time i održavanju zdrave tjelesne težine – pokušajte se penjati stepenicama, savladavati strmine i kopati u vrtu

Znate li koliko Vaše okružje doprinosi zdravlju srca?

Prigodom obilježavanja Svjetskog dana srca 2015., želimo osigurati da ljudi širom svijeta odaberu najbolje za promicanje zdravlja srca, neovisno o tome gdje žive, rade ili se igraju i tako im pomoći da umanje ne samo svoj rizik od srčanožilnih bolesti već i rizik u ljudi iz njihova okružja.

Bolesti srca i krvnih žila na vrhu su ljestvice smrtonosnih bolesti u svijetu. Svake godine uzrokuju 17,3 milijuna preranih smrti, a očekuje se da će do 2030. godine taj broj porasti i do 23 milijuna. Međutim, većina srčanožilnih bolesti može se spriječiti izbjegavanjem rizičnih čimbenika poput pušenja, nezdrave prehrane i nedostatka tjelesne aktivnosti.

Prečesto društvo osuđuje pojedinca koji boluje od bolesti srca – zbog pušenja, prekomjernog unosa hrane i pića te tjelesne neaktivnosti. Ali okružje u kojemu živimo, radimo i igramo se može imati značajan utjecaj na našu motivaciju da učinimo pravilne odabire za zdravlje svoga srca.

Mnogi su pojedinci “zarobljeni” u svojemu okružju
u kojemu se suočavaju s:

  • Nedostatkom zelenih površina i sigurnih staza za pješačenje ili vožnju biciklom
  • Nezdravim obrocima u školi ili na radnom mjestu
  • Prekomjernom ponudom duhanskih proizvoda, alkohola i brze hrane
  • Izloženošću duhanskom dimu i unutrašnjim (npr. uporabom krutih goriva) ili vanjskim zagađenjem zraka

Sve navedeno ograničava njihovu sposobnost da naprave pravi odabir za zdravlje svoga srca.

Svatko i svugdje ima pravo na odabir zdravoga života radi očuvanja
općeg zdravlja i zdravlja srca

Rizici za srčanožilne bolesti na koje možemo utjecati uključuju:

  • Povišen krvni tlak
  • Pušenje
  • Prekomjerna konzumacija alkohola
  • Nezdrava prehrana
  • Prekomjerna tjelesna težina
  • Nedovoljna tjelesna aktivnost

 


Što dalje?

Uključite se...

Šetnje, utrke, športski događaji, koncerti, predavanja i filmovi... samo su neke od događanja koje će diljem svijeta organizirati pojedinci te članovi i partneri Svjetske kardiološke federacije prigodom obilježavanja Svjetskoga dana srca.

Saznajte kako organizirati ili sudjelovati u nekome od događanja na www.worldheartday.org.

Snimite Selfie za zdravo srce ...

Proslavite Dan zdravog srca 29. rujna i prikažite svoje životne odabire za zdravo srce tako da nam pošaljete svoj Selfie za zdravo srce – mi ćemo ga podijeliti sa svijetom na našoj mrežnoj stranici te putem društvenih medija www.twitter.com/worldheartfed #heartchoices.

www.zaklada-hks.hr www.worldheartday.org
/HrvatskaKucaSrca /worldheartday /worldheartfed

O Svjetskoj kardiološkoj federaciji

Svjetska kardiološka federacija vodi globalnu bitku protiv bolesti srca i moždanoga udara, s posebnim težištem na zemljama s niskim i srednjim dohotkom, a putem zajednice koja broji više od 200 organizacija članica koje okupljaju medicinska društva i srčane zaklade iz više od 100 zemalja. Naši su napori usmjereni na postizanje cilja koji je postavila Svjetska zdravstvena organizacija (SZO), a to je smanjenje prerane smrtnosti uzrokovane srčanožilnim bolestima za 25% do godine 2025. Zajedničkim naporima možemo pomoći ljudima diljem svijeta da žive dulje i bolje, zdravoga srca.

O Hrvatskome kardiološkom društvu

Hrvatsko kardiološko društvo najstarije je samostalno znanstvenostručno društvo u neovisnoj Hrvatskoj. Ujedno je i najaktivnija stručna udruga u hrvatskoj medicini te istaknuti član vodeće svjetske kardiološke udruge – Europskoga kardiološkog društva. Glavna je misija Hrvatskoga kardiološkog društva borba protiv kardiovaskularnih bolesti u Hrvatskoj i promicanje hrvatske kardiologije u Domovini i svijetu.

O Hrvatskoj kući srca

Zaklada «Hrvatska kuća srca» osnovana je u suradnji Hrvatskoga kardiološkog društva i Grada Zagreba s ciljem promicanja kardiovaskularnog zdravlja u Republici Hrvatskoj. Tijekom tri godine svojega postojanja Hrvatska kuća srca bila je nositelj nekoliko nacionalnih javnozdravstvenih kampanja i niza javnozdravstvenih aktivnosti. Hrvatska kuća srca prije godinu dana primljena je u članstvo Europske mreže kardioloških zaklada (European Heart Network).

Please publish modules in offcanvas position.