Oživi me

U Zagrebu predstavljena nacionalna kampanja "Oživi me“

U srijedu, 24. rujna 2014. s početkom u 11,00 sati u prostorijama Zaklade Hrvatska kuća srca predstavljena je kampanja 'Oživi me. Riječ je o javnozdravstvenoj nacionalnoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati širu javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj.

Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan bolnice (na ulici, radnom mjestu ili kod kuće) za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje.

Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje za 10-12% (ako očevici/svjedoci  ne pružaju postupke oživljavanja), uviđamo da žrtva nema realne šanse za preživljavanje i dobar oporavak bez pomoći osoba u njenoj okolini.

Pravovremena reanimacija od strane svjedoka - laika povećava preživljavanje za čak 2 - 3 puta.

U Hrvatskoj se procjenjuje da svakog sata 1 osoba u RH umre od iznenadne srčane smrti (čak 9000 osoba godišnje). Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40%.

S ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokreće se nacionalna medijska kampanju o oživljavanju, kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim veći broj građana RH da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem.

Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu  osmislili ovu kampanju te će biti njeni provoditelji diljem Hrvatske. Podršku  cijelom projektu su izrazili Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

ozivi-me-0 ozivi-me-1 ozivi-me-10 ozivi-me-4 ozivi-me-6 ozivi-me-7 ozivi-me-8 ozivi-me-9

 

Kampanju su danas predstavili akademik Davor Miličić, upravitelj Zaklade Hrvatska kuća srca, predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva i dekan Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Ivana Portolan Pajić, dr. med., koordinator rada Zaklade Hrvatska kuća srca i član Upravnog odbora Zaklade Hrvatska kuća srca, Josip Družijanić, dr. med., predsjednik Udruge StEPP, Matija Vuica, ambasadorica kampanje koja je za potrebe ove kampanje dizajnirala majice, tekapetan GNK Dinamo, Josip Šimunić, u ulozi ambasadora kampanje.

GNK Dinamo, kao najbolji hrvatski klub je odmah prepoznao važnost ove kampanje i kao prvi i jedini sportski klub na ovim prostorima priključio se u ulozi glavnog ambasadora. Poznato je kako upravo među sportašima, a posebno nogometašima srčani zastoj predstavlja sve veći problem i svjedoci smo slučajeva u kojima se igrači ruše na treninzima i utakmicama. Nažalost, u nekim slučajevima im se nije stiglo pomoći i upravo zbog toga se GNK Dinamo odlučio uključiti u ovu kampanju; kako se tako nešto nikada ne bi dogodilo na njihovim terenima.

Za potrebe ove kampanje Marijana Marinović dizajnirala je kožne narukvice u sklopu svog branda 'Brainstrom by mm'. Narukvice su ispisane sa kratkim postupcima oživljavnja.

Kampanja će se odvijati putem televizija, dnevnih novina, internetskih portala, socijalnih medija, web stranice kampanje www.ozivi.me, posebno osmišljene mobilne aplikacije, putem “live event-ova”.  Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor:  Split 04.10.2014., Zadar 05.10.2014.,Rijeka 11.10.2014., Zagreb 18.10.2014., Osijek 25.10.2014.

Podršku samoj kampanji izrazili su brojni poznati građani Republike Hrvatske, među kojima su bili Barbara Kolar, Josip Šimunić, Matija Vuica,  te ostali ambasadori kampanje - Ana Šimić, Iva i Boško Balaban, Mia Kovačić, Ana Stunić,  Mara Bratoš, Ana Brdarić Boljat.

Please publish modules in offcanvas position.